« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U Osnovnoj školi Finida ove smo godine proveli projekt zavičajnosti pod nazivom La mula de Parenzo. Naši učenici, osim što su naučili pjevati neslužbenu himnu našega grada i saznali ponešto o njoj, posjetili su istoimeni Centar za posjetitelje te sa svojim učiteljicama proveli razne aktivnosti na temu pjesme La mula de Parenzo i života u Poreču tijekom prošlosti: istraživali su jezik, običaje, vrste riba, modu… te izradili stripove, memory kartice, glinene ribice, besidarnik, kalendar, 3D modele, slikovnicu, pa čak i knjigu… U završnoj fazi radovi su bili izloženi i predstavljeni na izložbi u holu škole te na Festivalu zavičajnosti u Puli.
Kako je sve to izgledalo možete pročitati u nastavku, pogledati u fotogaleriji i prezentaciji te poslušati na linku u nastavku.
Sadržaj se nastavlja pod „opširnije“
1. razred PŠ Nova Vas
Učiteljica: Sandra Labinac Bilić
Učenici 1. razreda Područne škole Nova Vas su izrađivali BESIDARNIK (RJEČNIK). Na nastavi su slikali „La mulu de Parenzo“ te slušali priču na zavičajnom govoru o Mariji i Roži koje su "živjele" u davno vrijeme, kad je trgovinu bila otvorila djevojka iz Poreča... Razgovor Marije i Rože, na temu pjesme „La mula de Parenzo“, napisala je njihova učiteljica Sandra Labinac Bilić. Učenici su iz razgovora izvukli nepoznate riječi na zavičajnom govoru te su ih preveli na hrvatski književni jezik. S obzirom da su naučili sva slova i abecedu, riječi su zapisali po abecednom redu i složili u besidarnik.
2. razred PŠ Nova Vas
Učiteljica: Sandra Labinac Bilić
Kako u učenici tijekom drugog razreda uče mjesece u godini, tako su učenici 2. razreda PŠ Nova Vas za projekt zavičajnosti izradili plakat-kalendar. Učenici su izradili crteže na temu „La mula de Parenzo“, odnosno crtali su kako ju zamišljaju, te su ispisali ispisali mjesece. Osim navedenog, učenice Maelys Momić i Naomi Bestulić izvele su igrokaz „La mula de Parenzo“ na Istarskoj večeri u Medulinu. Igrokaz je sastavila učiteljica Sandra Labinac Bilić
3. razred PŠ Nova Vas
Učiteljica: Vanesa Vadinjof
Učenici trećeg razreda PŠ Nova Vas izradili su kartice za igru memory, a s ciljem učenja novih riječi iz teksta pjesme „La Mula de Parenzo“. Na jednoj su kartici su crtali predmet, a na drugoj su pisali značenje. Nakon izrade zabavili su se u igri i učenju novih riječi.
4. razred PŠ Nova Vas
Učiteljica: Marijana Valić
Učenici četvrtog razreda PŠ Nova Vas izradili su zbirku stripova na temu života u prošlosti našega grada, odnosno na temu onoga što su saznali prilikom posjeta centru za posjetitelje „La Mula de Parenzo“. Stripove su uredili, plasitificirali i uvezali u malo skikovnicu.
1.a razred OŠ Finida
Učiteljica: Emira Mujakić
Učenici 1. a razreda uključili su se u projekt "La mula de Parenzo" likovnim i glazbenim aktivnostima putem kojih su spoznali značenje zavičajne pjesme, učili o svome gradu i usvojili različite pojmove iz svoga govornoga područja. Izrađivali su mozaike simbola grada i "La mule". Naučili su pojmove poput: bigoli, palenta i dr. kroz igru i izradili slikovne memory kartice. Pjesmu su na koncu interpretirali plesnim pokretima baluna i zaplesali "La mula de Parenzo" u veselom ritmu.
1.c razred OŠ Finida
Učiteljica: Daniela Jovašević
Učenici 1.c razreda izradili su slikovnicu na temu pjesme „La Mula de Parenzo“. Nacrtali su porečke znamenitosti: Eufrazijevu baziliku, Romaničku kuću, prozore trifore iz Dekumanove ulice, Trg slobode, otok Sveti Nikola i još neke poznate dijelove Poreča. Ispod crteža napisali su tekst pjesme „La Mula de Parenzo“ i naučili je pjevati.
2.a 2.b 2.c razred OŠ Finida
Učiteljice: Suzana Jakotić, Renata Maltar, Viktorija Banko Vrtačić
Nakon što su učenici drugih razreda posjetili centar „La mula de Parenzo“, upoznali poznatu porečku djevojku i otkrili čime se sve bavila, u školi su s učiteljicama proveli zanimljivu radionicu. Najprije su slušali poznatu pjesmu i trebali otkriti koja se riba spominje u pjesmi. Bilo je potrebno nekoliko puta poslušati pjesmu jer je jako brza pa nije bilo jednostavno prepoznati riječ bakalar. Upoznali su različite vrste riba našeg mora te načine na koje su ih ljudi nekada lovili i prodavali. Naučili su zavičajne nazive riba i predmeta za ribarenje. Nakon toga učenici su prvi put radili glinom. Zadatak je bio oblikovati ribu od gline. Naučili su kako glinu oblikovati prstima, ukrašavati, obojiti te ispeći. Ribe su sada spremne za košaru La mule i za prodaju.
3.a 3.b 3.c razred OŠ Finida
Učiteljice: Ivana Pećina, Ankica Ritoša i Tina Vračun
Učenici trećih razreda OŠ Finida sudjelovali su u projektu zavičajnosti tako što su posjetili centar i poslušali pjesmu „La mula de Parenzo“. Odmah su je poželjeli naučiti i pjevati, a budući da je pjesma na talijanskom jeziku najprije su je preveli na hrvatski jezik, a pritom i naučili pokoju novu talijansku riječ. Nakon što su saznali o kome pjesma govori i tko je zapravo bila „La mula de Parenzo“ odlučili su ilustrirati pjesmu i ilustracije povezati u slikovnicu. Osim toga, izradili su i plakate za prikazivanje filma „La mula de Parenzo”.
4.a razred OŠ Finida
Učiteljica: Brankica Čerović
Povodom školskog projekta „La mula de Parenzo“, učenici 4.a razreda, prilikom posjeta Centru za posjetitelje „La mula de Parenzo“ dobili su ideju da naprave slikoknjigu crtačkom tehnikom crnog ugljena. Crtanjem i njenim obrisima dočarali su prošlost djevojke kroz svoj projekt. Crtali su rivu, ribare, mrežu, trgovinu i sve što se u njoj nalazi, djevojku na trgu i ostalo. Uz pjesmu „La mula de Parenzo„ lijepo su se zabavili na satu glazbene kulture.
4.b razred OŠ Finida
Učiteljica: Vedrana Vukić Stranić
La mula de Parenzo jedna je od najprepoznatljivijih pjesama našega grada i županije. Upravo je ona bila okosnica svih aktivnosti i proučavanja u 4. b razredu vezanih za ovogodišnji projekt Zavičajnost u nastavi. Učiteljica Vedrana Vukić Stranić ističe da su u projekt krenuli od slušanja pjesme čiju su melodiju uglavnom svi učenici poznavali. Na nastavi su pjesmu učili pjevati, a zatim su dojmove izražavali crtežom, kroz niz različitih likovnih tehnika. U sljedećoj etapi razrednog istraživanja pokušali su mulu sagledati kroz priče koje žive u obiteljima učenika, a vežu se uz pjesmu i sadržaj pjesme, ali ne nužno. Sagledavali su pojam mule, djevojke iz Poreča, u različitim razdobljima, od prošlosti do suvremenog doba. Iz svih ovih aktivnosti prikupljeno je puno izuzetno zanimljivih anegdota, crtica, priča te se rodila želja da te radove pretoče u slikovnicu, odnosno knjigu o La muli. Temelj knjige su dječji literarni radovi prevedeni na engleski, njemački i talijanski jezik te originalni likovni radovi koji su grafičkom obradom postavljeni u kontekst prošlosti grada Poreča. Knjiga je podijeljena na četiri poglavlja: Istinite priče, Ispričali su mi, Naučili smo, napisali smo i Za kraj, učiteljica. Kako je od ideje do realizacije tiskanja jedne knjige posao izuzetno složen, pomoć su im pružili i suradnici na projektu, Elena Uljančić i Elena Poropat Pustijanac iz Zavičajnog muzeja Poreštine te mlada i perspektivna Marina Uljančić koja je knjigu grafički oblikovala i pripremila je za tisak. Za prijevod anegdota na strane jezike pobrinuli su se učitelji naše škole Danijela Mihić, Emili Černeka i Livio Bartolić.
Kako učiteljica 4. b razreda Vedrana Vukić Stranić ističe, želja im je bila knjigom ostaviti nešto trajno, nešto što će ostati kao uspomena i poklon svima koji žele upoznati La mulu de Parenzo onako kako su oni to zamislili. Ova knjiga, na koju su jako ponosni, je prava slika njihovog vrijednog, kreativnog i uspješnog 4.b razreda.
4.c razred OŠ Finida
Učiteljica: Diana Stevanović
Učenici 4.c razreda su, zajedno s učiteljicom, a u sklopu projekta zavičajnosti, posjetili Centar za posjetitelje „La mula de Parenzo“ i Zavičajni muzeja grada Poreča te obišli mjesta po kojima se „La mula de Parenzo“ u prošlosti mogla kretati. Posebno ih je zanimao način na koji se odijevala, kako je izgledao njezin odjevni stil u svakodnevnom životu i na nekim posebnim događanjima. U mašti su zavirili u njezin ormar, osmislili nekoliko odjevnih kombinacija i kreacija u okviru odjevnog stila 20-tih godina prošlog stoljeća te likovno se izrazili na temu mode iz tog perioda. Smatraju da bi naša poznata Porečanka njihovim idejama bila veoma zadovoljna.
5.c razred OŠ Finida
Učiteljice: Danijela Mihić (SR), Tiana Lakoseljac (HJ), Tanja Ranić Rovis (LK)
Učenici 5.c razreda su projekt zavičajnosti razradili kroz četiri faze. Na Satu razrednika naučili su pjevati refren pjesme. Prilikom posjeta Centru za posjetitelje „La mula de Parenzo“, saznali su ponešto o prošlosti svoga grada i načinu života nekada te na tu temu izradili strip. Potom su razgledali stari grad i razrednica im je objasnila neke detalje, na primjer kako izgleda palača iz mletačkog doba ili zašto se na nekim mjestima u gradu može vidjeti venecijanskog lava. Na satu Hrvatskog jezika dopunili su rječnik stranih riječi kojeg izrađuju tijekom godine, pa je primjerice jedna od novih riječi koju su zapisali KUSTOS. Za kraj su na satovima Likovne kulture, od starog papira, izradili 3D modele „La mule“, odnosno djevojke iz porečke prošlosti, kako je ona mogla izgledati i biti obučena.
Projekt zavičajnosti vodio je učitelj Vedran Stanić