Početkom listopada, točnije od 7. do 11. listopada, provedena je prva od četiri planirane mobilnosti u sklopu Erasmus+ projekta. Tri djelatnice Osnovne škole Finida (učiteljica prirode i biologije Vesna Gosta, učiteljica engleskog jezika Jelena Laković i socijalna pedagoginja Karla Marfan) boravile su na Tenerifeu, gdje su sudjelovale na edukaciji pod nazivom Environmental Stewardship: How to Reconnect With Nature?
Tijekom edukacije, polaznice su stekle vrijedna znanja o održivom razvoju i inovativnim metodama poučavanja, a posebno su se usmjerile na organizaciju nastave na otvorenom, provođenje ekoloških akcija te uključivanje učenika u aktivno očuvanje okoliša. Stečeno znanje primijenit će u svojoj školi kroz niz aktivnosti, stvarajući poticajno okruženje za učenje o važnosti očuvanja prirode.
Kako se ponovno povezati s prirodom?
PRVI DAN – Korijeni povezanosti
Prvi dan edukacije posvećen je razmatranju povezanosti ljudi s prirodom. Aktivnost je započela brainstormingom o tome zašto nam stabla trebaju i kako doprinose našim životima. Polaznice su se prisjetile važnog stabla iz svog djetinjstva, što je potaknulo razmišljanje o tome koliko današnja djeca, zbog prekomjerne upotrebe tehnologije, gube vezu s prirodom. Uz to, bile su pročitajene dvije slikovnice o stablima na španjolskom jeziku – jedna o djevojčici koja je posadila stablo i time otvorila novi svijet, a druga o stablu u centru grada koje je svjedočilo događanjima sve dok nije srušeno radi gradnje nove zgrade.
DRUGI DAN – Gdje je priroda?
Na drugi dan sudionici su se bavili pitanjem gdje se priroda može naći u urbanim sredinama. Aktivnost s mozaikom naglasila je koliko je svaki pojedini element važan, kao i kako kupovina proizvoda treba biti promišljena. Također, provedena je aktivnost “photo hunting” gdje su polaznice u potrazi za biljkama koje su niknule u pukotinama betona uočile kako priroda uvijek pronalazi način za preživljavanje, čak i u najsvjetlijim gradskim sredinama.
TREĆI DAN – Biofilija
Prijepodne je provedeno u prostoru bogatom biljkama, gdje su sudionici projektirali prostor bogat biljem i prirodnim elementima, istražujući pojavu biofilije, urođene ljudske sklonosti traženju povezanosti s prirodom. Uz to, predstavljen je koncept 4R (Reduce, Reuse, Recycle, Refuse), pri čemu su polaznici iz recikliranih materijala izrađivali kreativne projekte poput Tower Bridgea od kartona, držača za cvijeće u obliku papige od izrezane gume, te niti za heklanje od starih majica.
ČETVRTI DAN – Botanički vrt
Četvrti dan bio je posvećen tišini i promatranju prirode. Polaznici su proveli deset minuta hodajući botaničkim vrtom bez mobitela i razgovora, što im je omogućilo da se povežu s okolišem. Također, bili su izazvani da napišu kratke priče o malim, svakodnevnim akcijama koje su primijetili tijekom šetnje, poput leta leptira ili padajućeg lista.
PETI DAN – Know-love-respect
Zadnji dan edukacije bio je posvećen osvježavanju stečenih spoznaja, uz refleksiju o važnosti povezivanja s prirodom kroz emocije, ljepotu, značenje, suosjećanje, pripadanje i povezanost. Sudionici su imali priliku izražavati svoja iskustva kroz crteže, kolaže i pisanje. Također, razmatrali su dobrobiti povezanosti s prirodom, kao što su mentalno zdravlje i ponašanje koje vodi ka zaštiti okoliša.
Kroz ovaj tjedan edukacije na Tenerifeu, učiteljice su stekle ne samo teorijska znanja već i konkretne vještine koje će primijeniti u svojoj školi, motivirajući učenike na aktivno sudjelovanje u očuvanju okoliša.
Priloženi dokumenti:
TENERIFE – PREZENTACIJA