Datum objave: 8. listopada 2024.
Kategorija: Erasmus

Your Title Goes Here

Početkom listopada, točnije od 7. do 11. listopada, provedena je prva od četiri planirane mobilnosti u sklopu Erasmus+ projekta. Tri djelatnice Osnovne škole Finida (učiteljica prirode i biologije Vesna Gosta, učiteljica engleskog jezika Jelena Laković i socijalna pedagoginja Karla Marfan) boravile su na Tenerifeu, gdje su sudjelovale na edukaciji pod nazivom Environmental Stewardship: How to Reconnect With Nature?

Tijekom edukacije, polaznice su stekle vrijedna znanja o održivom razvoju i inovativnim metodama poučavanja, a posebno su se usmjerile na organizaciju nastave na otvorenom, provođenje ekoloških akcija te uključivanje učenika u aktivno očuvanje okoliša. Stečeno znanje primijenit će u svojoj školi kroz niz aktivnosti, stvarajući poticajno okruženje za učenje o važnosti očuvanja prirode.

Kako se ponovno povezati s prirodom?

PRVI DAN – Korijeni povezanosti
Prvi dan edukacije posvećen je razmatranju povezanosti ljudi s prirodom. Aktivnost je započela brainstormingom o tome zašto nam stabla trebaju i kako doprinose našim životima. Polaznice su se prisjetile važnog stabla iz svog djetinjstva, što je potaknulo razmišljanje o tome koliko današnja djeca, zbog prekomjerne upotrebe tehnologije, gube vezu s prirodom. Uz to, bile su pročitajene dvije slikovnice o stablima na španjolskom jeziku – jedna o djevojčici koja je posadila stablo i time otvorila novi svijet, a druga o stablu u centru grada koje je svjedočilo događanjima sve dok nije srušeno radi gradnje nove zgrade.

DRUGI DAN – Gdje je priroda?
Na drugi dan sudionici su se bavili pitanjem gdje se priroda može naći u urbanim sredinama. Aktivnost s mozaikom naglasila je koliko je svaki pojedini element važan, kao i kako kupovina proizvoda treba biti promišljena. Također, provedena je aktivnost “photo hunting” gdje su polaznice u potrazi za biljkama koje su niknule u pukotinama betona uočile kako priroda uvijek pronalazi način za preživljavanje, čak i u najsvjetlijim gradskim sredinama.

TREĆI DAN – Biofilija
Prijepodne je provedeno u prostoru bogatom biljkama, gdje su sudionici projektirali prostor bogat biljem i prirodnim elementima, istražujući pojavu biofilije, urođene ljudske sklonosti traženju povezanosti s prirodom. Uz to, predstavljen je koncept 4R (Reduce, Reuse, Recycle, Refuse), pri čemu su polaznici iz recikliranih materijala izrađivali kreativne projekte poput Tower Bridgea od kartona, držača za cvijeće u obliku papige od izrezane gume, te niti za heklanje od starih majica.

ČETVRTI DAN – Botanički vrt
Četvrti dan bio je posvećen tišini i promatranju prirode. Polaznici su proveli deset minuta hodajući botaničkim vrtom bez mobitela i razgovora, što im je omogućilo da se povežu s okolišem. Također, bili su izazvani da napišu kratke priče o malim, svakodnevnim akcijama koje su primijetili tijekom šetnje, poput leta leptira ili padajućeg lista.

PETI DAN – Know-love-respect
Zadnji dan edukacije bio je posvećen osvježavanju stečenih spoznaja, uz refleksiju o važnosti povezivanja s prirodom kroz emocije, ljepotu, značenje, suosjećanje, pripadanje i povezanost. Sudionici su imali priliku izražavati svoja iskustva kroz crteže, kolaže i pisanje. Također, razmatrali su dobrobiti povezanosti s prirodom, kao što su mentalno zdravlje i ponašanje koje vodi ka zaštiti okoliša.

Kroz ovaj tjedan edukacije na Tenerifeu, učiteljice su stekle ne samo teorijska znanja već i konkretne vještine koje će primijeniti u svojoj školi, motivirajući učenike na aktivno sudjelovanje u očuvanju okoliša.

Priloženi dokumenti:
TENERIFE – PREZENTACIJA

Pročitajte još

Eko ukras za zen zonu

Eko ukras za zen zonu

Učenici 3.c razreda zajedno sa svojom učiteljicom Viktorijom Banko Vrtačić na satu Likovne kulture izrađivali su mobile kojima će ukrasiti zen zonu naše škole u sklopu projekta Erasmus+. Mobile su izrađivali od prirodnih materijala, drva i jutenog konopca. Svaki...

Skip to content